maandag 29 juni 2020

Coronaknuffellapjesdeken


Tijd voor weer een update van de lapjes deken van Naantje Knit. We zijn nu met de linkerrand bezig, waar allemaal lapjes/technieken in komen die een andere maat hebben, die snel breder/smaller worden. Hierdoor gaat deze rand, net als de rand aan de andere kant golven.


Het lapje van vorige week maandag was de basis van Brioche breien, ook wel bekend als patentsteek. Erg leuk om die in twee kleuren te doen. Deze techniek stond al heel lang op het verlanglijstje om te leren, heb al een aantal jaren een paar prachtige boeken erover in de kast staan. Het basis boek bleek zo compleet dat ik door de bomen het bos niet meer zag. Bij de plaatselijke wolwinkel konden we verzoekjes voor cursussen indienen, en daar heb ik het ook genoemd, maar ja toen kwam er zo'n virus... Enfin, ik werd helemaal blij toen ik deze kreeg om te testen. Even wennen aan de andere afkortingen en zo, maar al snel had ik het ritme te pakken.


Nou had ik in het begin even niet opgelet, de lichte kleur moest voor en de donkere achter, maar soms ben ik kennelijk eigenwijs zonder dat ik het zelf in de gaten heb...

Ik was vooral in de ban van de prachtige bladmotieven van Nancy Marchant, dus helemaal blij dat er in deel 28 een blad tevoorschijn komt. En er zit een stukje dubbelbreien in. Grappig dat die overgang eigenlijk moeiteloos ging.


En de achterkant:


Ook aan de rechterrand heb ik nog door gebreid, zo leuk met die verlopende kleur.


Ik ben benieuwd wat het volgende deel brioche ons brengt...

1 opmerking:

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!