dinsdag 21 januari 2020

Pippi Langkous


Tja, als je in Zweden woont, dan moet je natuurlijk wel een Pippi Langkous haken. Ik vond een tijdje geleden een super leuk patroontje op het Zweedse blog Galna i garn, en onlangs vroeg een vriendin of ik Pippi kon maken voor haar kleinkindjes. Gelijk dacht ik weer aan het patroontje dat ik had gezien, en hier is ze dan.

Ik heb alleen het jurkje aangepast, en een mondje toegevoegd, verder het patroon aardig gevolgd. Erg leuk om te maken vond ik haar, en met 8/4 katoen en haaknaald 2,0 mm een mooi maatje ook (16 cm). Grappig genoeg had ik laatst ook ontwerpjes zitten tekenen in deze maat...


Ze mocht even op de foto bij het (gekregen) molentje in onze tuin, voordat ze verhuist naar haar nieuwe plek.

Meer Poppennieuws vind je op deze Dinsdag Poppendag misschien wel op:

3 opmerkingen:

  1. Ah wat een mooie Pippi ze hoort ookbij mijn jeugd zo klein en zo sterk en zo heerlijk eigen baas😃

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Pipi, doe de groetjes aan Meneer Nielson!
    Heel mooi gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!