vrijdag 3 januari 2020

Geitje Nuby


In de kerstvakantie mocht ik dit patroontje testen, Geitje Nuby, een nubische geit, van ByBets. Toen ze het vroeg, hoefde ik niet te twijfelen. In Nederland werkte ik in een zorgcentrum, en daar hadden we met dierendag een hele beestenbende uitgenodigd, nu kon niet iedereen naar beneden komen om er te kijken, dus vroeg ik of ik een beest mee mocht nemen naar boven, verwachtend dat ik iets van een konijn of zo mee zou krijgen. Geeft ie me het touw in de hand van een mooie bruine en vooral grote nubische geit, en daar liep ik dan, door het verzorgingshuis, de lift in naar de tweede verdieping - wat een hilariteit toen ik ineens een huiskamer binnen kwam met een enorme geit!


Het maken was ook wel hilarisch bij tijd en wijle, de rest van het gezin was aardig bezig met raden wat het ging worden. En toen alleen het lijfje af was, had die precies dezelfde vorm en formaat als het bolletje garen...


Even wennen ook met dat pluizige garen, ik gebruikte Maya (van de Rusta) en voor de details Miami van Lammy yarns en haaknaald 3,5 mm. Het patroon is te koop bij ByBets en wel HIER, je vindt haar ook op Facebook.


7 opmerkingen:

  1. Wat een leul avontuur in het verzorgingshuis! Ik zie het helemaal voor mij.
    Jouw gemaakte geit zit er aaibaar uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hihi wat leuk met een geit op excursie. Deze wollige vind ik ook heel leuk. Hij heeft een hoog knuffelgehalte.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een schattig & gezellig geitje :) Je hebt je blog aangepast, ik miste de mooie (handwerk)foto bovenaan je blog meteen. Ik wens jou en je gezin een gelukkig en gezond 2020

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Its great design and I think everyone will love it 🐐

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Respect voor het haken met fluffy garen! 👍🏼
    Hij is super leuk. En wat een vrolijk verhaal! 😁

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!