zaterdag 25 mei 2019

Kersenbloesem


Ik mocht weer een prachtig breipatroon testen voor Naantje Knit, de Kersenbloesem. Een heerlijk patroon voor een col met knoopsluiting en verkorte naalden.



Ik gebruikte een bol Lana Grossa Gomitolo Degrade 200, die ik net voor de emigratie kocht van een cadeaubon voor een wolwinkel die ik van lieve collega's kreeg. Dit garen was perfect voor dit project, al zijn oranje en rood nou niet echt kersenbloesemkleuren. Wat breit het lekker zeg, ik heb het grootste deel van de col op naalden van 6 mm gebreid. Was weer even wennen die dikkere naalden, maar het schoot daarmee toch nog best lekker op.


Ben niet zo dol op selfies, maar deze foto geeft de kleur het best weer. (Hij is meer herfstig oranje dan hij lijkt op de bovenstaande foto's.)


Het patroon is verkrijgbaar via Ravelry in Naantje Knit's Ravelry Store. En vanaf 25 Mei te koop op de Breidagen Amsterdam (official) op de stand van Draadkracht Echt een aanrader!

Voor Breiclub heb ik een interview geschreven met de ontwerpster Nana, en daar zit ook een kortingscode bij voor een van haar patronen. Dit wordt vandaag HIER gepubliceerd. Van het andere patroon waar ik over schrijf, komt er komende week hier een blogje.

4 opmerkingen:

  1. Mooi en wat leuk dat je steeds wordt gevraagd om te test haken of breien. Fijn weekend, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk patroon, bijzondere kleuren! Het interview vond ik ook heel interessant. Mooie ontwerpen, hoor!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke col! En je draagt een col toch meestal in de herfst en winter dus ik vind het kleurtje prima passen.
    Fijn weekend.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk patroon voor een lekker warme col.
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!