maandag 6 augustus 2018

Gehaakt bloemenvestje


Ik wilde graag even een simpel haakwerk, dat ik ook 's avonds kan doen als het al donker wordt en ook kan doen met een moe/vol hoofd, en toen kwam ik het patroon van dit bloemenvestje tegen. Hij werd aan een stuk gehaakt, dus het begin was vooral veel stokjes en lossen haken zonder nadenken. Het is ook een aantal keren meegeweest om aan te haken tijdens een autorit. Ik denk dat ik er rond 19 juli aan begon.


Dit was het patroon, ik denk uit een blad van mijn zusje, een Simply Haken of zo, want eigenlijk was zij altijd meer de haakster dan ik. Maar om de een of andere reden is haken makkelijker op te pakken of zo, want nu haak ik toch wel heel veel.

Ik wilde het wel met garen uit de voorraad doen, het roze rode garen is van Mixed (made by me) katoen, en daar zou ik net twee bolletjes van tekort komen. Dus zocht ik er een combinatiekleur bij en dat werd dit chocoladebruin. Daarmee werd het wel een beetje anders dan het voorbeeld. En ik zit ook altijd te klungelen met de stekenverhouding met haken. Met breien gaat me dat veel beter af.


Maar goed, uiteindelijk is het wel een draagbaar vestje geworden denk ik. Het is nog geen weer om het echt uit te proberen, maar we gaan het zien.

Deze laatste foto's zijn gemaakt door m'n dochtertje. Handig een kleuter in de buurt die van knopjes houdt ;-)


5 opmerkingen:

  1. Wat een leuk vestje, Corina. Ook een mooie kleurcombinatie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk, Corina. Ik moet er nog even niet aan denken om een vestje te dragen, maar het zal vast ooit weer koeler worden. En een "verstand-op-nul" werkje is altijd fijn om bij de hand te hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed gelukt zou ik zo zeggen. En zeker handig zo'n knopjes kind.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is een leuk vestje geworden! En wat leuk dat je dochter zulke mooie foto's kan maken!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!