dinsdag 21 augustus 2018

Al weer poppenkleertjes


Op de een of andere manier zijn kleine werkjes nu makkelijk om te doen, dus maar weer poppenkleertjes. Dit rokje maakte ik van de restjes van een broek die ik ooit voor iemand korter maakte. Ik heb beide stukjes aan de bovenkant afgelockd, de onderkant had de originele zoom nog. De ene naaide ik aan de binnenkant van de andere, en de bovenste kreeg een tunneltje voor elastiek.


De onderrandjes versierde ik met een randje frivolité. En toevallig past het bij het roze shirtje dat ze al had.


Het was nog best een dik bolletje blauw dat dochterlief uitzocht voor het jasje voor pop Sady, maar ik had toch te weinig voor de mouwen. Dan maar zo opgelost, met wat extra witte randjes.


Nou, zo krijgt ze een aardige garderobe. Van de hondenuitlaatset moet ik alleen nog de laarzen maken. Zal ook binnenkort wel komen.


Het poppenbloglijstje van Juffrouw Ooievaar:




3 opmerkingen:

  1. Wat een leuk rokje, heel mooi dat randje :)
    Het vestje is ook een schatje, je dochter boft toch maar met zo’n handige moeder ;)
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk afwerk randje aan de rok!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo zie je maar dat je zelfs van restjes leuke spulletjes kan maken!!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!