maandag 25 juni 2018

Kinderborduurwerkjes


Zaterdag was het dan niet zo warm meer, dus eindelijk weer verder op zolder met opruimen. Ik vond nog een zakje met een heel stapeltje borduurwerken en andere creatieve uitspattingen van vroeger. Volgens mij is dit Janneke van Klompertje Klomp. Ik had een aantal boekjes uit die serie en soms stond er een kruissteekpatroontje achterin, waar ik er één van gemaakt heb. Geen idee hoe oud ik toen was, in elk geval oud genoeg om zelf de boekjes te kunnen lezen, maar nog wel op de basisschool.


Deze is met halve kruisjes (petit point). Best al netjes gedaan hè?


Dit is het eerste echte borduurwerkje met andere steken dan kruissteek. Op ruw katoen (met de zaadjes er nog in) en met gouddraad... toen nog best moeilijk, maar ik vond het ook erg mooi en was er echt trots op.


Het patroon voor dit werkje stond op een los blaadje, vast een keer gekregen/ergens bij gezeten... geen idee meer.


En een lekker ouderwets borduurwerkje, op voorgedrukt stramien. Wel zelf de kleuren uitgezocht en gewoon splijtzijde gebruikt ipv borduurwol. Ik weet nog wel dat dit buffelen was om af te maken, de afbeelding was er niet echt mooi recht op gedrukt, dus veel twijfelen over welke kleur welk kruisje moest krijgen. Ik zat toen op de middelbare school denk ik.

Toch leuk om ze weer te zien, de meeste was ik ook echt vergeten. En uiteraard mogen ze blijven. Wie weet krijgen ze nog eens een bestemming.

7 opmerkingen:

  1. An interesting find! Perhaps you can show them off now.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk, dat bovenste borduurwerkje is misschien wel leuk om een kussentje van te maken voor de tandenfee.
    Dan heb je nog wel tijd want D verliest nu nog geen melktanden.
    Veel succes met opruimen. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. h je kan borduurwerken ook verwerken in een tas dan hebben ze weer een bestemming

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie werkjes. Ik heb ook nog de werkjes it mjn kindertijd fantastisch om ze af en toe door mijn handen te laten gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. O ja, nu je moet gaan opruimen/inpakken komt er natuurlijk van allerlei moois tevoorschijn!
    Het zat er bij jou ook al vroeg in, dat handwerken.. Ik zou die mooie borduurwerkjes goed bewaren hoor!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!