zaterdag 13 mei 2017

Karlsson x2


Erg drukke week achter de rug, maar jullie hadden nog wat Zweedse handwerkverhalen tegoed. We waren in het Österlens Museum in Simrishamn (Skåne), en daar was een tentoonstelling van fotograaf Stig T Karlsson en zijn quiltende dochter Lisa Karlsson. De foto's waren mooi en omdat we de omgeving intussen redelijk kennen ook herkenbaar en mooi om te zien hoe het vroeger was. Maar mijn interesse ging natuurlijk vooral naar de quilts. Vooral naar de beide quilts rechts op de foto, want die zitten namelijk bomvol kant!


Ik vond dit wel een heel bijzonder verwerking van kant, en heb een heel tijdje staan genieten van al die verschillende kantsoorten, kloskant, naaldkant, geborduurde kant, enz.


Wat details



Heel inspirerend voor mij in elk geval!


De andere quilt in ruitvorm vond ik ook zeer de moeite waard. Ook hier heb ik een paar details van gefotografeerd.



De overige quilts en top was meer in patchwork, en hoewel ik dat best leuk vind om te zien, daar gaan niet mijn vingers van jeuken. Een paar foto's:


Manlief vond deze erg leuk met het bedrieglijke lijnenspel.




Van de quilts zonder kant, waren dit mijn favorieten:


Voor meer informatie (in het Zweeds) zie: Österlens Museum.

4 opmerkingen:

  1. The quilts are beautiful and stunningly displayed

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lovely pictures quilts are always unique like snowflakes🌹❤️🌹

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig! En toch wel anders dan op de tentoonstellingen hier in Nederland.
    Mooi, zo'n kantquilt... Je zal wel geïnspireerd zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je had geluk om zo'n prachtige tentoonstelling aan te treffen. De quilt met het kant is wel heel speciaal.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!