zondag 21 mei 2017

Kantklossen


Dat was een tijd geleden, hè? Ik heb het even terug gezocht (toch handig zo'n blog bijhouden), en ik ben hier in juli 2013 aan begonnen. Het is een ontwerp van Ulrike Voelcker en moet een ketting gaan worden. De vorige keer liep ik een beetje vast op de kralen, maar ergens had ik een doosje moed gevonden en heb deze weer uit het stof getrokken.


Kantklossen is iets dat ik graag buiten doe, op de een of andere manier gaat het fijner/makkelijker aan de tuintafel dan op de eettafel. En kant is wel een grote liefde, maar ik doe het op het moment veel te weinig naar mijn zin. Het was even puzzelen, maar toen wist ik weer hoe ik het gedaan had en hoe ik die bogen met kralen zou kunnen maken, dus ik heb weer een stukje gedaan! Hij ligt nu beneden op de kast, dus ik kan 'm heel makkelijk pakken en buiten neerleggen.


6 opmerkingen:

  1. Dat ziet er ingewikkeld uit!!!
    Succes, het wordt vast erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En met de goede weersvoorspelling voor de komende week kun je er heerlijk mee aan het werk! Het is een prachtig ontwerp, echt de moeite waard om nu door te zetten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk dat je het kantklossen weer even hebt opgepakt. Ik doe dat ook erg graag.wordt vast een mooie ketting.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Worth continuing with! The organisation I belong to here in South Africa is trying to encourage bobbin lace, but is not getting many takers.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Knap, hoor, dat lijkt me ook fantastisch mooi om te doen!
    En nu maar hopen op veel goed weer!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, daar heb ik altijd zo'n bewondering voor, kantklossen. Lijkt me zó' intensief en ingespannen werk! Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!