woensdag 31 augustus 2016

Ketting 'Cibula'


Deze ketting heb ik in naaldfrivolité gemaakt, naar het patroon Cibula in Perlnaofe 2 van Gunhild Fette. De oorspronkelijke versie van Gunhild, ook in groen trouwens, zag ik tijdens mijn eerste bezoek aan de internationale frivolitétentoonstelling in Horstmar en daar was ik gelijk verliefd op. Ik kocht haar boekje waar het patroon in staat, en zocht er garens bij. Maar om de een of andere reden bleef het daarbij steken.


In april maakte ik een zeshoekje tijdens onze vakantie in Zweden. Ik vond het toen niet heel lekker gaan, en dat was ook de reden dat ik er thuis niet aan verder ging. Nu nam ik het weer mee naar Zweden, en ging dapper verder. En eigenlijk viel het nu wel mee.

De grote groene kralen had ik (lang geleden al) precies uitgeteld, dus nu hield ik er twee achter (en ik vond dat die laatste te ver in de nek zouden gaan vallen). Van die twee wil ik nog een setje oorbellen maken.


Ik gebruikte lichtgroen DMC 30 garen en donkergroen Anchor 40. Niet helemaal hetzelfde als het voorgeschreven garen. Ik begon wat nerveus te worden of de ketting niet te kort zou worden. Daarom maakte ik aan de laatste vierkantjes extra bogen en maakte er een kettinkje aan.


Ik ben wel blij met het eindresultaat, en er is weer iets af van mijn lijstje dat er al heel lang op stond.


7 opmerkingen:

  1. Wat een geweldige ketting! En hij staat je ook zo goed met die oorbellen, Corina. Groen is echt helemaal jouw kleur.
    Wat een geduldwerk is frivolité toch...; ik kom het ook niet vaak tegen.
    Soms is het goed om dingen een poosje te laten liggen als het niet lekker gaat. En ik verwonder er me altijd over hoe het dan op een later moment zomaar vanzelf blijkt te gaan; alsof je er een soort van frisse blik op hebt ...

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Very pretty! Good you decided to continue & complete it :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk! Ik ben een absolute beginneling met frivolité, maar wil ook ooit zoiets maken...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat ontzéttend knap gemaakt, en wat een geduldwerkje moet dat zijn geweest.
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtig kunstwerk ,echt indrukwekkend

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Corina ... found your post today by chance ... Cibula looks sooo nice at you neck :-)) congratulation, Corina ... greetings from germany ...Gunhild

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!