dinsdag 27 juni 2023

Muis

 

De laatste dinsdag van juni, en het is gelukt om weer een grotere knuffel af te hebben. 


Dit keer een patroon uit Dierendotje haken, van Gera Flink. Ik gebruikte het garen Ellen van de Rusta en haaknaald 3,5. Ik moest even wennen aan de schrijfwijze in het boek, alleen de toeren waarin iets gebeurt staan benoemd, je mag zelf verzinnen dat de toeren die overgeslagen worden gewoon vasten zijn. Ik vond het lijf erg lang, dus die heb ik ingekort. De omschrijving van het gebruikte materiaal en naald dikte was dermate wazig dat ik het jurkje niet gebreid heb, maar zelf een jurkje verzonnen. Voor het tasje volgde ik wel het patroon, behalve dat ik minder steken nodig had voor de schouderband. 

Hier de muis nog zonder jurk... En zonder staart, want die staat niet in het patroon. 

Het voelde als lang geleden dat ik een pop/dier had gemaakt en ik vond het toch weer leuk om te doen.



Ook leuk dat ze een beetje fotogeniek is... 


Eens kijken of er nog poppennieuws is bij:

Ria

4 opmerkingen:

  1. Ah, wat een leukerd, het is te zien dat je de muis met plezier hebt gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leukerd en het zelf bedachte/gemaakte jurkje staat haar beeldig. Leuke foto’s heb je gemaakt. Groetjes Juffrouw Ooievaar

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke muis, leuk dat je zelf een jurkje hebt gemaakt waar haar staart doorheen piept!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!