dinsdag 8 oktober 2013

September


Gisteren genoten van het zonnetje, en lekker buiten de September-pagina van mijn SAL boek afgemaakt.


Voor september vond ik pompoenen wel leuk, en het kriebelde ook al een tijdje om weer eens iets met macraméhaken of Romanian Point Lace te doen, en dat werd het dus. Ik was er al een tijdje mee bezig, koordjes haken op de speciale manier, die vast rijgen op een stukje oude dekbedhoes, invullen met naaldkant...


Hier nog geregen op de ondergrond, dit is dus de achterkant. Meestal gebruik ik, en lees ik in patronen garen 10 voor de lijntjes en 20 voor de vulling, maar omdat ik geen oranje had in 10, heb ik 20 gebruikt voor de lijntjes en 40 (en 30 voor het groen) voor de vullingen.


Losknippen blijft spannend, maar wat wordt het daar mooier van!


Bijna zonde om 'm weer vast te naaien, maar ja, hij moet toch een plekje in het boekje! Ik heb het niet helemaal zelf bedacht, ik ben eerst gaan kijken of ik een patroontje kon vinden. DIT (van Sunshine Creations) kwam het dichtst bij, daar tekende ik de pompoen van na, en de rest zijn eigen toevoegingen.


De kleine pompoentjes borduurde ik in 'blackwork', de patroontjes vind je HIER. Daar tussenin zit een pompoentje in keltisch frivolité, dat patroontje vind je HIER, en is ontworpen door Ruth Perry, aka Rozella Linden. Voor de knoop heb je ook nog DIT patroontje nodig.

De letters van de maand zijn geborduurd met halve kruisjes, naar een patroon uit een boekje, waarbij de 't' miste, dus die heb ik zelf maar ingevuld. Nu snel iets bedenken voor oktober... ik houd van de herfst met z'n mooie warme kleuren, dus dat kon wel eens lastig kiezen worden.

Voor de andere september-pagina's van de Needlework Masters Monthly Stitch A Long, klik HIER.

7 opmerkingen:

  1. Wat is dat mooi geworden
    Fijne dag groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je septemberpagina is prachtig geworden, had nog nooit van macraméhaken gehoord! Prachtig!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Weer een fantastische toevoeging aan je boek, wat heb je een mooie techniek gebruikt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige pagina! Mooi die pompoen in macramehaken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Los is de pompoen inderdaad eigenlijk nog mooier, maar dat blijft natuurlijk slechter bewaard. Zo langzamerhand krijg je een prachtig boek, ik hoop dat je af en toe de tijd neemt om er van te genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik had deze helemaal gemist! Ik wil al een tijdje Macramehaken proberen. Ik ben blij dat je een paar van de stappen laat zien, want daar was ik heel benieuwd naar. Hij is weer schitterend geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Deze had ik helemaal gemist! Ik heb al een tijd lang willen leren Macrame haken. Ik ben blij dat je een paar stappen hebt laten zien, daar was ik erg benieuwd naar. De pagina is wederom schitterend. Echt heel mooi geworden. Dat Keltisch frivolité had ik nog nooit van gehoord, maar dat zier er ook heel leuk uit!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!