donderdag 24 oktober 2013

Oktober pagina


Wat was het lastig kiezen, voor deze maand, zeg! Ik ben natuurlijk dol op herfstkleuren, dus ik zou me helemaal uit kunnen leven en wel een heel boek kunnen vullen met alleen maar herfstige dingen... En tegelijk wilde ik ook een keer de pagina af hebben vóór de maand om is...


Ik koos deze boeken, de onderste, over Zwart borduurwerk heb ik al wel gebruikt voor de buitenkant, maar daar wilde ik nog wel eens meer mee doen. Er stond al genoeg inspiratie in het boek om de hele pagina te vullen. Maar omdat ik elke maand twee technieken heb gebruikt, wilde ik dat nu ook niet nalaten. Daarom nam ik het Stumpwork boek er nog bij, en koos voor een naaldkant blaadje.


Eerst netjes de lijnen op de ondergrond bevestigd, ingevuld met naaldkant vullingen, en dan de buitenrand voorzien van festonsteekjes. Erg leuk gepruts, eigenlijk wel, net wat ik vreesde...


Hier met peer uit eigen tuin. Elke helft van het blaadje heeft een andere naaldkantvulling. Voor alles op deze pagina gebruikte ik 4 kleuren verlopend Valdani 12 (perlé) garen. En voorzichtig begint het al wat te borrelen voor de volgende maand. Nog maar even laten sudderen...

Wil je zien wat anderen maken deze maand in de Needlework Masters Monthly SAL? Klik dan HIER.

2 opmerkingen:

  1. Ook oktober doe je eer aan met deze mooie pagina!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. WAt een mooi blz, heb je er weer van gemaakt.
    Weet nog dat ook ik vorig jaar enthousiast er aan begon het boek te maken. En nu een jaar later ligt het er nog steeds. mooi te wezen met haar lege blz. Ben er helemaal niet meer aan toe gekomen.
    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!