vrijdag 23 november 2012

Tuniek


Omdat ik aan de ene kant heel druk ben en niet zoveel als gewoonlijk aan handwerken toe kom, en aan de andere kant het handwerk dát ik dan maak nog niet kan laten zien of er nog niet veel aan te zien is, vandaag maar weer eens een oude creatie. Deze tuniek maakte ik in 2009, het origineel is voor katoen, maar ik gebruikte een 100 procent wol. Hij draagt dan ook heerlijk en ik heb 'm al veel gedragen en af en toe nog steeds.


Het patroon is van Drops en vind je HIER. Het leuke aan dit project is dat het aan één stuk gehaakt wordt, je begint bovenaan bij de hals met een cirkel van lossen en werkt zo in cirkels naar beneden, geen naden, niet een bijna hetzelfde voor en achterpand maken... ideaal!

4 opmerkingen:

  1. een pracht van een tuniek,vind het nu wel jammer dat ik niet kan haken

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zoiets verveeld ook nooit! Het is tijdloos mooi! Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O wat schitterend, nu daar zal je veel bekijks mee krijgen
    Fijn weekeinden groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk om deze weer eens te zien, ik weet nog dat je hem maakte, wat fijn om te horen dat hij zo lekker draagt en je er nog steeds blij mee bent.
    Je weet nooit zeker hoe draagbaar iets zal zijn als je er aan begint, dit is dus een succesnummer.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!