dinsdag 20 november 2012

Kerstbalrokje in zilver / errata


Ik liet iemand het artikel uit HZG 173 zien, waar mijn ontwerp in staat, en toen kwam al snel de vraag of ik wel eens iets op bestelling maak. Ja, dat doe ik! Dus hier op verzoek een transparante kerstbal (glas) met een zilverkleurig rokje. Vandaag gaat ie afgeleverd worden, hopelijk valt ie in de smaak!

Het garen is ook hier Altin Basak, het kleurnummer weet ik even niet uit mijn hoofd, het is wit met een gouddraadje. Verder heb ik transparante kraaltjes gebruikt, met een zilveren kern, en wat zilveren kraaltjes. Onderaan heb ik in de ringen deze keer niet 3 kleine kraaltjes geplaatst, maar 1 grote.


Wel ontdekte ik een foutje in het patroon. In ronde 2 staat dat je 36 kralen moet aanrijgen - dit moeten er 72 zijn! De 36 grotere kralen klopt wel, op de een of ander manier heb ik halve bogen geteld in plaats van hele. Oeps.

7 opmerkingen:

  1. Leuk!!!
    Een pracht van een kerstbal geworden..en ik noem het geen foutje, maar een flinke fout...72 kraaltjes i.p.v. 36 kraaltjes..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi Hoor ik heb het boekje speciaal besteld voor jou rokjes ook ooit eens te gaan proberen, maar de 36 kraaltjes die 72 moeten zijn gaat dat over de grote of de kleine kraaltjes (of voor beide)

    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit ziet er prachtig uit, een heel chique jasje voor de kerstbal.
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een heel delicaat rokje met een hele feestelijke uitstraling. Mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Eigenlijk heb ik dezelfde vraag als Joke. Ik wilde het verbeteren in HZG, maar zag 2x 36 kralen staan. Bedoel je de kleine kralen of beiden.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtige bal is het geworden, heel erg mooi en feestelijk, die zal zeker met vreugde ontvangen worden.
    Hartelijk dank voor de correctie in je patroon, het blijft mensenwerk, dus zoiets kan gebeuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hij is enig geworden
    Fijne dag groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!