zaterdag 13 november 2010

Kersthangertjes met de Knit-Wit


Eigenlijk houd ik er niet zo van om voor de Sinterklaas al met Kerst bezig te zijn, maar soms ontkom je er niet aan. Deze hangertjes kun je net zo kersterig maken of juist niet, als je zelf wilt. Deze heb twee jaar geleden gemaakt, en nu je zoveel ornamentjes her en der voorbij ziet komen, doe ik jullie er misschien ook wel een plezier mee...




Ze zijn gemaakt van een enkel Knit-Wit rozetje (hoe je die maakt, zie je hier). Je zoekt een wat chiquer garen uit, en maakt daarmee de twee rondes langs de pinnetjes, het middendeel en dan stop je, je gaat dus niet meer buiten langs de pinnetjes. De draad die je gebruikte voor het middenstukje, gebruik je gelijk voor een lusje. Wanneer je het vierkantje gebruikt, is het mooier om dat lusje dan even vast te maken aan de twee lussen op een punt van het vierkant, zodat die mooi omhoog blijven staan. 




En dan kun je gaan versieren met kralen. Ik heb draadjes vastgemaakt aan het middenrondje en daar kralen aan geregen, in het uiteinde een dikke knoop, zodat de kralen er niet meer af kunnen. Het middenrondje heb ik bedekt met een grote platte 'kraal', met nog wat kleinere er omheen. 


Stond heel leuk in de kerstboom! (Ik kan er helaas zo gauw geen foto van vinden, alleen deze nog:)




Als je ze klaar hebt en erover wil bloggen, zou ik het wel fijn vinden genoemd te worden. Je mag ook een link plaatsen bij de reacties, altijd leuk om te zien!


Veel plezier met maken!


P.S. Vind je ze wel leuk, maar heb je geen zin om ze zelf te maken, ze zijn tijdelijk te koop in m'n webwinkel. Je kunt ook altijd een bestelling plaatsen waarin je vraagt om een andere kleur - ik zorg dat ze er zijn voor de Kerst!

4 opmerkingen:

  1. Prachtig Corina,
    Ik was net in de AVRI en deze hangers zijn helemaal je van het dit jaar.
    Je zou ze ook eens met metalic garen kunnen maken misschien, wat een verbluffend effect zal dat wel niet geven!!!
    Liefs en een fijn weekend Chrissie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel leuke versieringen! Zeker de moeite van het maken waard!
    De standaards van de kerstbomen heb ik als wc-rolhouders bij de action gekocht

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi zeg! Ja, ik vind het ook gek om nu al met Kerst bezig te zijn, maar ... ik doe het wel. Ik ben bezig met Maria, Jozef, kindje Jezus en een herder, en aangezien ik er meestal ook een wil maken voor op school, ben ik dus wel even zoet. Tja, en het moet toch voor de kerst af ... Lieve groetjes, Barbara

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi wat een leuk idee
    Ik heb vorige week deze knitwit als opdracht van een groothandel gekregen om er wat VB mee te maken
    Dus inspiratie hierbij kon ik wel gebruiken ,want kende dit apparaatje eigenlijk helemaal niet
    Maar als ik jou leuke vb zo zie ,weet ik wel wat en hoe ik het kan doen
    Alleen ben ik het nu aan het uitproberen met raffia
    resultaten zullen binnenkort wel op m,n blog verschijnen
    Thankx voor je leuke tips
    Hangertjes zien er heel leuk uit
    Jammer dat er zo weinig te vinden is over dit apperaatje
    of heb jij nog leuke site,s met vb van hoe je nog bloemetjes kan maken .......
    Alle tips zijn welkom hoor

    Gr eveliene

    http://eefscreaties.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!