vrijdag 12 februari 2010

TuinIdee


Vandaag naar de tuinbeurs TuinIdee geweest in Zwolle. Niet heel groot, moest er ook een beetje aan wennen een tuinbeurs te bezoeken en toch binnen te zijn, in een hal, maar wel de moeite waard. Veel geleerd, inspiratie opgedaan, leuke dingen gezien, gesproken met kwekers die veel meer kunnen vertellen dan wat op een plantenkaartje staat. En natuurlijk het een en ander aangeschaft, zoals je kunt zien, zoals die zakken met knollen - dat zijn tuingoxinia's, lijken op varens maar bloeien ook en zouden winterhard moeten zijn, twee zakjes voor twee kleuren, wit en donkerroze. Daarbij mocht ik wat tulpenbollen uitzoeken, en daarbij heb ik gekozen voor witte en rode met een wit randje.


Helleborus orientalis, volgens de kweker is deze variant een liefhebber van kleigrond en dat hebben we hier in de Betuwe wel! Ik heb er drie gekocht, in verschillende kleuren.


En (ik zou haast zeggen, natuurlijk) zaadjes. Dit keer vooral gekeken naar bloemenzaadjes voor meerjarige bloemen/siergrassen. Leuke collectie met engels zaad van planten waar je hier in Nederland eigenlijk nooit zaad van ziet. Ik ben benieuwd of het allemaal gaat lukken en hoe het eruit gaat zien!

2 opmerkingen:

  1. Helleborus...........ik had helleborus in m'n bruidsboeket: zo mooi! Ik ben op 01.02.03 getrouwd.

    Groetjes
    Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij waren vandaag naar de stoffenbeurs, maar Tuinidee was natuurlijk veel mooier!!

    Je hebt prachtige Helleborussen gekocht!! Ik vind het heel mooie planten. Vorig jaar heb ik er verschillende kunnen kopen via Marktplaats. Voor 2,50 per stuk. En ook nog eens niet zo'n kleine plantjes!Ik ben benieuwd of ze dit jaar weer in bloei komen!!

    Ook die tuingloxinia's zijn prachtig. Ik heb ook witten en rose. De bladeren zijn erg mooi, ik gebruik ze vaak in boeketten!!

    Groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!