zaterdag 6 februari 2010

Krokus


Dit kistje kocht ik met een pakketje van de Witte Engel om er een zonnebloem met meisje in te maken. Dat heb ik toen ook gedaan, maar bedacht er gelijk bij dat het leuk zou zijn dit voor elk seizoen te doen. Het was er echter nog niet van gekomen. Toen ik vanmiddag op zolder rond kroop ('t is eigenlijk meer een vliering), kwam ik 'm weer tegen. De zonnebloem eruit gehaald en er een krokus in gemaakt, geïnspireerd door de krokusblaadjes (en een geel knopje) die ik vandaag in de tuin tegenkwam. Het viel me op dat al die blaadjes, hoe klein en smal ze ook zijn, een lichte streep hebben. De ondergrond is naaldvilt, daarop met diverse soorten wol de voorstelling geprikt en 'm zoveel mogelijk 3d gemaakt. Ik ben er zelf wel blij mee, en serieus van plan er een vervolg aan te geven.

2 opmerkingen:

  1. Mooi gemaakt Corina!
    Ik kan wel merken dat jij heel wat zuidelijker in ons land woont. Hier in het "hoge noorden" zijn nog geen neusjes te zien en de sneeuw blijft maar komen :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bij het HWG had ik je krokusje al mogen bewonderen. Ik ben er echt wég van. Leuk idee, dat je ieder seizoen iets anders in het lijstje maken gaat.

    Groetjes
    Miriam

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!