donderdag 5 januari 2023

Nieuwjaar

De beste wensen voor het nieuwe jaar, en bedankt voor alle gezellige berichtjes die jullie achterlieten het afgelopen jaar en de lieve wensen op het oudjaarsberichtje.

Hier de jaarwisseling rustig gevierd, gelukkig was de hond meer nieuwschierig dan bang voor het vuurwerk. Iemand vroeg laatst of ze hier ook oliebollen eten, nee dat is iets typisch Hollands, hier geen speciale gerechten rond oud en nieuw. Het lijkt erop dat ze op oudjaar gezamenlijk een wat chiquere maaltijd nuttigen in meerdere gangen om de avond te vullen.

Wat ook anders is, is dat men tot oudejaarsavond 'gott nytt år' zeggen. Wij zeggen gelukkig Nieuwjaar vanaf 12 uur, hier stoppen ze er dan mee en zeggen 'god fortsättning', goede voortzetting van het nieuwe jaar...

En zelfs op nieuwjaarsdag geen uitgebreide wensen op het werk, kwam ik achter nu het toevallig in mijn werkweekend viel. 

Maandag was ik vrij en toen ik 's ochtends met de hond in het bos was, werden we getrakteerd op het mogen zien van twee elanden, redelijk dichtbij zelfs, helaas bleven ze niet plakken op de foto. Maar ik vond het een prachtige manier om het nieuwe jaar mee te beginnen. 

Hier is het nog tot half volgende week kerstvakantie, 6 januari is hier ook een officiële feestdag dus manlief is vrijdag ook vrij. Dus de berichtjes hier blijven nog wat onregelmatig voorlopig. Ik heb wel weer wat mooie natuur foto's voor jullie en samen met dochter heb ik wat geëxperimenteerd met andere technieken, dus dat zal ik binnenkort ook wel laten zien. 

Goede voornemens? Daar doe ik niet aan, als ik iets wil veranderen doe ik dat, zonder te wachten op Nieuwjaar. Creativiteit de ruimte geven, dat is een plan in elk geval. En jullie? 

2 opmerkingen:

  1. Ha ga dus geen oliebollen daar. Goede voornemens nou daar begin ik ook niet aan vaak komt het ertoch niet van ik kijk wel wat erop mijn pad komt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geen oliebollen, ze weten niet wat ze missen.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!