zaterdag 7 november 2020

Randen en overzicht

 

De rechterrand was nog altijd niet af, maar intussen was deel 54 verschenen, de bovenrand... gauw verder breien. Ik moest nog 1 herhaling toen slechts dit miniplukje garen over was... dan maar iets anders verzinnen voor het hoekje dat dan dezelfde lengte heeft als een blokje.


Ik besloot om de basis van het randpatroon te behouden, maar iets anders te doen in plaats van de keltische knoop. Iemand anders had een heel ander lapje met uiltjes gebreid, en aangezien ik zulke uiltjes ook al eens had gebreid in iets voor mijn dochter voor ze geboren werd, vond ik het wel passend om hier een uiltje in te breien. Vroeger zat er vaak een steenuiltje op het schuurdak en hier in Zweden komt heel af en toe zo'n grote langs het raam zweven.


Hiermee was ik dan gelijk zover dat ik de rand kon doen, hij moet nog wel opgespannen worden, dat zie je wel. Een donkerbruin I-cord die gelijk alle lapjes aan de bovenkant verbindt. Hij is nu ca. 1,20 m breed.


Blokje 55 had ik ook nog in te halen, Gevangen Lussen heet deze en dit vond ik echt een feestje om te breien. Super leuke steek met een gaaf resultaat.


Tijd voor een overzicht nu de bovenrand en de rechterrand af zijn. Ik loop nog een blok achter, en als tester heb ik ook al een nieuwe... dus ik heb de turbonaalden aan staan, waar binnenkort wel weer wat leuks af komt!

1 opmerking:

  1. Wat leuk al die verschillende blokken eens iets anders dan blokken van stof. Blok 55 ziet er geweldig uit met al die kraaltjes.
    Groeten.
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!