maandag 27 juli 2020

Drie lapjes erbij


Intussen gaat het CoronaKnuffellapjesdeken project van NaantjeKnit ook gewoon door. We zijn weer drie lapjes verder intussen. Die van vorige week maandag was deze:


Lapje 33 heet Wie Zaait... omdat de gerstekorrel in het Engels seed stitch heet. Ook wel toepasselijk met m'n moestuintje in palletbakken, realiseer ik me nu. Ik heb gebreid met Kauni garen en zoals altijd aan dit project met sokkennaalden 2,5, van die korte van KnitPro.


Opspannen kan dochter intussen ook, had toen het puzzelblok even leeg was haar briefje keurig opgespeld.


Dit is het lapje van afgelopen donderdag, nummer 35 en heet Engelse tuin. Nu heb ik geen engelse tuin, maar houd wel erg van bloemen. Hier gebruikte ik Drops Flora (groen) en een restje paars handgeverfd garen van Kleurrijk Vilt. We mochten kiezen, dubbel breien of fair isle en zoals je ziet koos ik het laatste.


En dan zijn we bij het lapje van vandaag, nummer 35 kreeg de naam Van voor naar achter, omdat hij aan de voorkant een mooi patroon heeft, maar je 'm net zo makkelijk zou kunnen omkeren, de achterkant heeft een heel ander patroon, die ook net zo goed voorkant zou kunnen zijn. Deze breide ik met Onion Fino.


Hier daarom maar even de achterkanten op een rijtje van de laatste drie blokken. Je ziet dat de draadjes nog weggestopt worden, dat doe ik zo meteen als ik kijk naar Nana's ViB op haar YouTube-kanaal.


Aan de rechterrand heb ik ook nog wel wat verder gebreid.


Mooi verloop geeft dat Aade Long garen hè. Ik ben met de achtste herhaling bezig. Past makkelijk op de sokkennaaldjes.


Nou vooruit, een overzichtje nog dan, ook al was het een beetje somber weer.


Als tester heb ik de volgende ook al af. En is er nog eentje om te testen, dus ik kan lekker door met dit project. Er zitten nog spannende lapjes in de pijplijn.

1 opmerking:

  1. Wat ontzettend mooi, leuk dat je ook een totaaloverzicht laat zien van de huidige "stand van zaken". Mooi, kleurig, vrolijk en zeer afwisselend!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!