woensdag 13 maart 2019

Nieuw zussenproject


Na het afmaken van het borduurwerk (Castles in the Air) en het haakwerk (de Myriad), hadden we toch wel heel veel zin om een nieuw project samen te gaan doen. Maar ja wat kies je dan. Deken ... daar hebben we er al wel een aantal van... dus alleen als die echt bijzonder is. Uiteindelijk kwamen we uit op de Knotten Colors Call 2019 - de tunische stekendeken. Mijn ervaring met Tunisch haakwerk is vrij beperkt nog, mijn zus had dan wel meegehaakt aan een sjaal CAL met Tunische steken, maar wilde ook nog wel bij leren en daar leek dit project perfect voor.


Zij gebruikt het voorgeschreven garen, Elastico met naalddikte 7 mm, maar dan wel op haar eigen manier en met zelf gekozen kleuren. Ze heeft aan het blauwe pakket wat rose tinten toegevoegd. Ik was natuurlijk weer eigenwijs, werk met een net wat dunner garen, qua looplengte per bol niet eens zoveel dunner, maar wel een dunnere 'look', en al snel bleek dat mijn dunnere naald toch nog te dik was. Gelukkig had ik nog een naaldje liggen met aan elke kant een haakje in dikte 4 mm, en toen werd het toch wel mooi. Ik doe dan weer wel de voorgeschreven kleurwissel halverwege het blok, mijn zus niet.




Dat maakt het kleuren kiezen wel extra lastig, ik heb ook niet een heel plan gemaakt, gewoon een bak gevuld met alle garens die ik heb in deze dikte (best veel), gesorteerd in donker en lichte kleuren, en beslis per blok welke kleuren ik gebruik. Alleen voor de rand weet ik al dat ik donkerbruin ga gebruiken.


Die van mijn zusje zal ook echt wel een mooie deken opleveren, die van mij wordt meer een stekenlap ha ha, maar ik had ook geen behoefte aan een deken, meer aan een project om steken uit te proberen.


De eerste twee blokken kregen we af (wel even grappig om het verschil in maat te zien op de foto's) en nu gaan we weer ieder thuis verder en houden elkaar op de hoogte via Whatsapp.


3 opmerkingen:

  1. Lovely samples and colors I love the one in the upper right. The size difference is fascinating compared to your sister's.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik wilde dat ik mijn zus zover kreeg om een zussenproject te doen!
    Wat leuk is dit ook weer... Ach ja, van dekens heb je snel een heel aantal. Maar ik geef ze ook vaak weer weg!
    Tunisch haken is niet zo mijn ding, ik vind het snel gaan vervelen... Maar dit project van jullie ga ik natuurlijk met belangstelling volgen!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!