zondag 3 juni 2018

Kussen no. 1


Het eerste borduurwerk van de twee is af. Mijn zusje en ik hadden nog een stuk stof liggen voor kussenpanelen, en daar zijn we allebei aan begonnen. Komende week zie ik haar weer, dus dan kan ik vast ook een update laten zien van die van haar. We hebben genoeg stof voor twee kussenpanelen, ik wil daar ook echt twee kussens van maken, zij twijfelt nog of ze een voor- en achterkant maakt.


De stof had niet echt een voor- en achterkant, ik heb de lichtste kant gekozen, zij de wat donkerdere (dat staat ook beter op haar donkere bank).


De patronen en kleuren kozen we ieder voor zich, dus dat zal heel verschillend zijn. Ik koos voor de eerste een patroon uit een Engels tijdschrift. Het borduurwerk dat daarin stond was geïnspireerd op een reis naar Arizona, ik heb het landschap aangepast en er een wat Zweedser tintje aan gegeven.


Details aangebracht met verschillende steekjes. Die knoopjessteken langs het water waren ook in het originele patroon, de boompjes verzon ik zelf.


De inspiratie voor dit kwam uit dit tijdschrift, Jane Greenoff's CrossStitch (van juni 2001).


4 opmerkingen:

  1. Wat kom ik toch graag bij jou lezen, zo mooi vind ik je borduur-projecten!
    Fijne zondag
    https://inekehube.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wonderful top it is beautiful 💚🌿🌻🌿💚

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het heel mooi! En wat een bijzonder borduurstof heb je gebruikt. Mooi gedaan zo in het passe partout!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!