zaterdag 25 februari 2017

update Magic


Tussen alle losse projecten door, probeer ik toch zoveel mogelijk aan de Magic te doen, de ene keer lukt dat beter dan de andere keer, of is het meer zichtbaar, maar nu ben ik toch weer een mooi eindje opgeschoten. Aan twee kanten zit de bies vast, en ik heb een paar grote blokken gequilt.


De vlinder is rondom gequilt en heeft in elke hoek een bloem gekregen.


Gelukkig had ik van mijn zusje het boek  Hari Walner's Continuous-Line Quilting Designs te leen, en daar vond ik wel wat quiltinspiratie in om dit blok te quilten, en andere.


Nog een klein blokje voorzien van een gequilte bloem. En een rondje om de kat, en zo is er weer een strookje af.


De bovenste helft van de quilt is nu aardig klaar.

Nu aan de onderkant nog het nodige invullen. Ik wil er ook graag iets van dl in hebben, maar ze kan nog niet echt iets textielerigs maken natuurlijk. Dus ik heb haar de patroonstift maar gegeven en laten tekenen op een blok dat nog veel quiltwerk behoeft. Dat ben ik nu aan het quilten/borduren, zodat er van haar ook wat in komt.


We buffelen door, want deze blijft nu echt onder handbereik liggen tot hij klaar is.

5 opmerkingen:

  1. Hij wordt prachtig! Wat een leuk idee om er zo iets van je dochter in te verwerken! Groetjes, Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo wordt het een echte generatiesquilt, wat een leuk idee om er samen aan te werken!
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat wordt dit een prachtige quilt! Ik bewonder je bij dit grote project, niks voor mij. Leuk om er ook wat van je dochter in te verwerken!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hij is prachtig. Wat een leuk idee om er een kindertekening in te verwerken. Succes met de laatste loodjes.
    Groetjes Ria.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!