maandag 6 februari 2017

Onderzettertjes


De laatste tijd zat ik een aantal keren 'vast' op de bank, zonder een werkje bij de hand dat makkelijk oppakt. Gelukkig wel een haaknaald, wat garenresten en soms een oud boek.


Wel even wennen, die schrijfwijze van oudere patronen, of zou het door de vertaling uit het Zweeds komen? Maar zoals je ziet, is het gelukt.


Bloemetjes, en Bohusster, erg leuk patroon, maar ik vind het resultaat wat dun voor een onderzettertje, dus daarom ben ik er niet mee verder gegaan.


De 'grannies' haakte ik uit de losse pols, zonder die ooit van patroon te hebben gemaakt, de eerste twee hadden net iets teveel lossen, waardoor ze eerst niet plat wilden liggen. Gelukkig deed nat maken en in vorm laten drogen wonderen. De laatste (de rood-witte) heeft wat minder lossen, waardoor die vanzelf in model bleef.


5 opmerkingen:

  1. They are beautiful I need some 😄💟😄

    BeantwoordenVerwijderen
  2. You are making so many beautiful things with your hooks, needles, and shuttles and all so quickly ! Wow.
    I enjoyed catching up with your recent posts, although I did not leave a comment under each.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Altijd leuk, zulke kleine handwerkjes :-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een prachtige grannies, ik ben helemaal fan van grannies <3.

    liefs
    Mariam

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lekker priegelen en iets bedenken onder het haken, heerlijk is dat....en ze zijn goed gelukt, hoor

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!