maandag 25 januari 2016

Recepten

Af en toe schreef ik ook wel eens een recept hier op mijn blog, meestal van een beetje van mezelf en een beetje van... Of een foto van iets dat ik had gemaakt naar een recept.

Maar eigenlijk past dit niet zo erg op een handwerkblog, en voor mezelf vind ik het niet zo makkelijk terugzoeken, dus nu ben ik een blog hiernaast begonnen. Niet om zo nodig mee te doen met de food-trend, maar gewoon om mijn eigen probeersels vast te leggen. Zo kan ik terugvinden hoe ik iets ook al weer gedaan had, om het nog eens te doen. Ik ga natuurlijk geen recepten uit boeken overtypen, maar dan weet ik nog wel welk recept ik had geprobeerd en wat een succes was vooral. Recepten van internet zal ik af en toe wel overnemen (met bronvermelding uiteraard), want het is me intussen al een paar keer overkomen dat een recept ineens verdween van het internet, terwijl ik het nog wel eens wilde maken.

Ook omdat ik in 2012-2013 heel goed bezig was met gezond eten, maar dat is behoorlijk in het slob geraakt. Ik houd niet van mezelf (en de rest van het gezin) allerlei lekkers te ontzeggen, maar wel van nieuwe smaken/combinaties uitproberen, die gezonder zijn/minder ongezonde elementen bevatten en zo van lieverlee weer een beetje gezonder te gaan eten door deze gezondere alternatieven op het menu te zetten.

Zo ben ik ook een beetje aan het experimenteren met een blendertje, en misschien ga ik op dat blog daar ook wel iets over vertellen. Zodat ik geslaagde combinaties nog eens over kan doen.

Mocht je het leuk vinden dit met me mee te beleven, kijk dan op De Keuken van de Handwerktuin.

Af en toe zal er misschien nog wel wat uit de tuin of andere creatieve dingen die niet direct onder handwerken vallen langs komen, maar recepten of kookavonturen dus niet meer.

1 opmerking:

  1. Wat een slimme zet om voor jezelf een reminder te plaatsen op een nieuwe blog, zo weet je het later altijd makkelijk weer te vinden, want daar wil het wel eens aan schorten. Succes met je nieuwe blog.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!