zaterdag 16 februari 2013

Bolero af


Regelmatig heb je de laatste tijd updates voorbij zien komen, ik ben er in december aan begonnen, en nu is het af!


Gisteravond kon ik 'm afkanten. Hier een foto van het dubbel gevouwen rug/mouwen-deel en de cirkel die kraag, voorpanden en onderrug gaat vormen. Erbij op de foto zie jet het Duitse breitijdschrift waar het patroon uit komt.


Ik was wel blij met m'n paspop, want daar kon ik het rugdeel hangen en de cirkel er goed verdeeld aan vast spelden. De bolero draagt lekker warm, was leuk om te breien, ook door het garen dat zonder systeem bleef verkleuren.


De enige twijfel was over de rug, die leek als een soort zakje te gaan hangen, en bij de paspop lijkt dat nog steeds een beetje zo. Gelukkig is het op mijn eigen lijf veel minder. Dit kon best eens een vestje worden dat veel gedragen wordt...


Het kwam trouwens wel krap aan, dit wisje garen is alles dat ik over heb...

12 opmerkingen:

  1. O wat is hij leuk geworden! Geweldige kleuren en een leuk model. Ik denk ook wel dat je dit vaak zult gaan dragen! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk vestje! Mooi gemaakt en je hebt mooie garen gebruikt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Meid wat mooi, kun je nog even mee pronken!
    Tineke
    bollies53.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zoooooo die is mooi geworden zeg. En wat knap zo goed garen ingekocht dat je precies genoeg hebt!!
    Maar snap dat je die veel zal dragen het is een bolero waar je trots op kunt zijn
    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig, die rand is zo mooi! Wat een zalig draagbaar vest!
    Dat wisje garen is ook helemaal niks, dat zullen spannende laatste naalden en steken zijn geweest, 'haal ik het of haal ik het niet?'
    Prettige zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke bolero is dat geworden Corina,om trots op te zijn! Echt heel geslaagd, je ziet dat hij lekker om dragen gaat zijn. Veel plezier ermee.
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een leuke bolero, ook een mooie kleur.
    Groetjes, Chris

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Alweer zo'n bijzonder en mooi breiwerk van jouw hand, Corina!
    Prachtig kleurverloop en een leuk model..

    groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!