woensdag 7 juli 2010

Schots en scheef


Al een tijdje ben ik bezig met een blok voor de Magic Pillow (weet je nog, die quilt die groot genoeg wordt om onder te kruipen op een kille winteravond, maar ook opgevouwen kan worden en als een kussen op de bank kan staan). Ik had zelf iets bedacht voor het negende blok (tiende als je de stitchery meerekent), ik was nog wat Hardanger-borduurwerk proefjes tegengekomen en het leek me leuk die er ook in te verwerken. Aangezien het algemeen bekend is (geloof ik) dat ik allerlei soorten handwerk beoefen, zou dat ook best gezien mogen worden in de toch al zo persoonlijke quilt, toch? Een dun stofje erbij gezocht in een goede kleur om achter de hardanger stukjes te doen.

Zelf een blokje getekend, niet volgens de regels van de kunst, maar wat geeft het. Ik ken alleen nog de paperpiecing methode, en m'n luierinlegdoekjes waren op, dus maar vlieseline gehaald en aan de slag. Maarre... ik heb nu toch die luierdoekjes besteld via een viavia-adresje, want dat vlieseline - dat is helemaal niks. Dat rekt en trekt alle kanten op! En het was toch al niet de makkelijkste combinatie van stofjes, het dikke borduurlinnen, het glibberige onderstofje en de katoen... Ahem, dit is dus niet mijn pronkstuk, lekker schots en scheef, maar hij krijgt toch wel een plaatsje in de quilt:


De strijkplank stond nog in de schuur, dus gelijk 'm maar opgeperst en de andere blokken die dat nog moesten ook. Buiten uitgestald op de tuintafel, onder het toeziend oog van Spooky. Het begint al een redelijke verzameling te worden, maar ik moet nog even door voor het genoeg is dat ik helemaal onder pas.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!