maandag 12 juli 2010

Samen haken


Niet alleen samen gevilt, maar ook samen gehaakt. Daar hadden we ineens zin in, dus samen in de voorraad gedoken. M'n zusje koos (niet geheel onvoorspelbaar) voor blauw en ik voor rood. Dit garen heb ik vorig jaar eens bij Jysk gekocht, maar nog niks mee gedaan. Het blauwe komt uit een vuilniszak vol wol die ik eens kreeg.

We haken allebei met dikte 3 1/2, volgens hetzelfde patroon, en toch worden het heel verschillende sjaaltjes, grappig hè. Het verschil ontstaat doordat zij vaster haakt dan ik en het verschil in gebruikte wol. Het idee komt van dit blog, en op diverse handwerkforums is het bijna een rage om Peppy-sjaaltjes te haken. Ik wist de beschrijving niet helemaal meer uit m'n hoofd, en we hebben het dan ook een beetje anders gedaan dan voorgeschreven, we hebben steeds vier vasten in het midden en dan lossen-slingertjes van 20 lossen gemaakt. De mijne kan al rond m'n nek, nu nog een stukje verder dat ie mooi lang hangt...

5 opmerkingen:

  1. Wat een creativiteit weer allemaal!
    En wat leuk om een zus te hebben waar je zo fijn samen mee kan handwerken.Dat stimuleert vast enorm.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Och....wat grappig en apart effect krijgt zo'n Peppy-sjaaltje.

    Al moet ik er nou even niet aan denken om zo'n wolletje om m'n nek te hebben.

    Hier kregen de planten en bloemen net water met bakken vol kwam het uit de lucht!!!
    En het was aarde donker....
    ....maar nu is Helios er weer.

    Fijne dag1
    Lieve groet,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  3. I like the fuzzy effect of them! Awesome!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een enig idee zeg, zo'n Peppy sjaaltje.
    Hoe is het toch mogelijk hè dat je bij hetzelfde patroon toch verschillen ziet met het werk van je zusje, grappig hoor.
    Succes met het vervolg.
    Groetjes Carla.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk, haken! Doe ik ook zo graag. Maar samen met je zus is natuurlijk wel heel gezellig! Wat geweldig dat je zoiets leuks maakt van wol die je hebt gekregen. Top voor nop! Lieve groetjes, Barbara

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!