donderdag 27 juni 2024

Lijfje

 

Nu is het lijfje aan de beurt. Deze ook weer afgekeken van het blauwe voorbeeld. Maar een beetje aangepast omdat te delen al geknipt waren, groter dan het patroon voor maat 36 dat erbij zat, maar niet groot genoeg voor mij. 

Ik knipte eerst een proefmodel uit een oud laken. Zette met spelden wat tussenstroken tot ik enigszins tevreden was met de pasvorm en deed vervolgens hetzelfde bij het lijfje. Voor de buitenkant had ik nog wat stof over van de rok, en voor de voering vond ik nog een stukje rood katoen.

Gezellig aan de keukentafel naaien met de hond eronder. Het leek gek om eerst te nadien en dan te borduren, maar nu ik eenmaal bezig ben, is het ineens een stuk logischer. Zo worden de naden gelijk mooi weggewerkt en tegelijkertijd geaccentueerd. Inmiddels ben ik wel een stukje verder, maar het is een tijdrovend karweitje...


Niet helemaal strak, maar toch wel tevreden...



2 opmerkingen:

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!