woensdag 12 juni 2024

Lokale klederdracht

Intussen ben ik lekker bezig met m'n klederdracht. Rechts de blauwe variant van een vriendin, links mijn versie. De stof is geweven door dezelfde persoon, de oma van die vriendin. Dit wist ik niet toen ik het pakket kocht bij de tweedehands winkel, maar behalve patroon voor het lijfje en stof was er een brief bij en een telefoon nummer. Dat bleek uiteindelijk een tante te zijn van die vriendin. De wereld is soms klein...

De rok is klaar, geplooid en wel. En sluit met een haakje achter.

Ook de schort heeft plooien en sluit met een haakje.

Nu nog de blouse en het lijfje. Gelukkig is er een patroon van het lijfje, al moet ik dat aanpassen naar mijn maat. Het blouse kan ik namaken van die van de vriendin... Wordt vervolgd...


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!