zaterdag 19 september 2020

Rozen

Een borduurwerkje af! Dit pakketje vond ik op een loppis, een tweedehands winkel voor 30 kronen (ca 3 euro), helemaal compleet, met garen, stof, patroon, naald en lijstje. Nog niks aan gedaan ook. De kleuren spraken me wel aan, en bomen vol bloemen zijn altijd goed, of het nou bloesem is (wat ik eerst dacht) of rozen. Het patroon is gemaakt naar een schilderij van P.S. Krøyer, een Noor die in Denemarken woonde, uit 1893. Ik begon eraan in februari, en afgelopen donderdag zette ik de laatste stiksteekjes erop.

Ik was niet helemaal tevreden over de stiksteekjes uit het patroon, dus ik heb met donkerder garen de slapende hond nog een keer omlijnd. Ook voegde ik wat extra steekjes toe rond het haar en figuur van de vrouw, met extra kleuren. Het is een afbeelding van Marie, de echtgenoten van de schilder in de tuin van het huis wat ze toen huurden in Skagen (Jutland, Denemarken). Ook de bloemen links vooraan kregen wat extra steekjes. 

Pakketje was van de Deense borduurfirma OOE, geen idee of ze nog bestaan. Was leuk om weer een keer een kruissteekwerkje te maken en de kleuren passen perfect in de woonkamer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!