donderdag 24 september 2020

Kousen

 

Zo mijn kousen zijn klaar, gebreid op naald 3,5 met Scheepjes Noorse Wol extra (van heel lang geleden). Als basispatroon gebruikte ik Taylor's Orange Toe-Up Socks. Yep je leest het goed, ik begon bij de tenen en werkte zo omhoog. Deels omdat ik niet precies wist hoe ik uit zou komen met het garen, en deels omdat ik meer controle wilde over de pasvorm. Ik moet zeggen dat deze methode me erg goed beviel. Ik heb ze wel beide tegelijk gebreid (gelukkig had ik 2 setjes sokkennaalden in dezelfde dikte), om er zeker van te zijn dat ze hetzelfde werden. Ik gebruikte wel een ander patroon, alleen het laatste stukje deed ik in de voorgeschreven boordsteek. Voor het afkanten werd 'Jeny's surprisingly stretchy bind-off' gebruikt, en dat rekt inderdaad heel lekker.


Comfortabele warme kousen heb ik nu. Hopelijk zakken ze niet af, maar zo wel, dan is dat ook nog wel op te lossen. 

2 opmerkingen:

  1. Zo, jij zit er warmpjes bij deze winter. Mooi geworden hoor. Ik brei mijn sokken altijd toe-up, inderdaad omdat je zo nooit verrast wordt doordat je net wat garen te kort komt (je kunt gewoon blijven doorbreien tot het garen op is), en ook omdat je dan geen naad bij de tenen hebt. Ik brei ze altijd 2 tegelijk (net als jij, zodat ze precies hetzelfde worden), en gebruik 1 rondbreinaald daarvoor. Die kan ik beter hanteren dan sokkennaaldjes (ik heb spierreuma). Ik wens je veel plezier van je kousen!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!