zaterdag 5 september 2020

Knuffellapjes deken update


We hebben er weer twee lapjes bij, van vorige week maandag was deze Streepje &Co, een leukerdje vond ik, spelen met kleur en ribbels. Ik gebruikte een donkerbruine sokkenwol als basis en restjes verkleurend sokkengaren voor de streepjes. Dat garen waren restjes van sokken die mijn oma breide voor mijn dochter, en door dat vervelende virus is het al erg lang geleden dat ik haar heb gezien, hopelijk zie ik haar nog wel, want ze is al behoorlijk op leeftijd.


Het lapje van donderdag was deze, een leuk fair isle patroon. Best nog lastig om het mooi te krijgen als je heen en weer breit, Nana's tips helpen me wel, maar zat toch nog even te klungelen met garendominantie en zo, uiteindelijk werkte het voor mij het best om de dominante kleur op links te houden en de achtergrond op rechts, ook bij averecht breien, wat eigenlijk dan niet zou moeten. Ik doe vast iets raars.


En heel gek, ik ben er dus niet heel goed in, en toch vind ik het wel heel erg leuk om te doen. Meestal als ik ergens niet goed in ben, en ook niet snel verbeter, verlies ik de interesse, maar dit blijft leuk. Misschien omdat je bij elke toer het patroon tevoorschijn zie komen, misschien omdat je hiermee wel relatief gemakkelijk je eigen patronen kunt maken, en ik houd van spelen met kleur. Was in dit geval maar goed ook, want dit werd een brede strook voor de bovenrand, van 4 lapjes breed, 160 steken.


Ik was wel even benieuwd hoe dat er dan uit zou zien, en het was mooi weer, dus er snel mee naar buiten! Het past nog net op de grote tuintafel, die we als oppottafel gebruiken (vandaar dat je 'm zo in de hoek ziet staan).



De rechterstrook is nog niet op lengte, dus daar gaan we nog even mee door, de grote stapel mag weer in de kast, en het linkerstapeltje moeten nog draadjes weggestoken. Dat is een mooi klusje voor tijdens Naantje Knit's Vib, haar live uitzending op YouTube (bijna) elke maandag en donderdag. Deze maandag niet overigens, omdat we extra tijd krijgen voor deze rand. Als tester had ik een voorsprong, dus daarom is de mijne al klaar.


3 opmerkingen:

  1. Prachtig weer! Een kleurrijk geheel en een deken met veel herinneringen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat word mooi allemaal.Leuk al die verschillende steken uitproberen.Die strook word ook mooi joh.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!