dinsdag 17 maart 2020

Muis


Vandaag deze balletmuis, naar patroontje uit het boekje "14 virkade djur" (yep, een Zweeds boekje, gekocht bij Hobbii, dus wie weet ook wel in andere talen verkrijgbaar) van Go Handmade, een boekje met leuke beestjes van de Deense Hanne Tolberg. Dochter wilde graag dat ik deze balletmuis zou maken, dus dat doen we dan maar. Het rokje is van een stukje tule uit een te klein rokje van dochter. De kleertjes kunnen uit, en de armpjes, beentjes en staart hebben ijzerdraad, waardoor ze te buigen zijn. Daar had ik nog niet zo veel ervaring mee in haakwerk, dus dat leek me wel nuttig voor de oefening, maar ik ben nog niet direct fan.


Het muisje was op zich leuk om te haken, maar of ik er een volgende keer weer draad in zou doen... nou ja, misschien nog wat experimenteren. Misschien is het minder te buigen omdat het nergens aan vast zit, met een heel draad-skeletje zou het misschien beter gaan, net als ik vroeger deed met de viltpoppen. En in de staart is het draad dunner, zonder ruime bocht uiteraard zoals in de handjes/voetjes, en daardoor piept het makkelijk door het haakwerk heen. 


Misschien is er wel meer poppennieuws bij:

Angélique,
Blauw en zo,
Blauw Ruitje,
Celine,
Breimeisjes
Juffrouw Ooievaar,
Pauline,
Pippa's hus,
Ria,
Rita en
Sandra.

7 opmerkingen:

  1. Wat een leukerd, die heeft je dochtertje denk ik al ingepikt ;)
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel erg leuk geworden! Ik heb ook geen ervaring met ijzerdraad, dus ik kan je geen tips geven!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tja, ik vind het ook een heel gedoe om het ijzerdraad echt in het haaksel te houden. Wat bij mij wel werkt is om binddraad voor in de tuin te gebruiken. Dat is omwikkeld met plastic of een beetje papierachtig spul. De pop of het beest wordt dan wel iets slapper.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke muis, en zeker met dat roze rokje aan.. en die schoentjes... echt schattig!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een guitige muis is dit geworden, een balletmuis! Topidee! En echt een vrolijk balletrokje. Met de draad erin is ze buigzaam maar die komt dan weer snel door je werk heen....

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!