zaterdag 1 juni 2019

Fotoblogje Nederland


Vorige week zaterdag vertrokken we in alle vroegte op weg naar Nederland, de rit ging heel voorspoedig en binnen 12 uur zaten we in Nederland, bij familie waar we verblijven.





Ook in Nederland is het mooi, maar het valt wel extra op nu hoe druk het verkeer is, en hoeveel koeien er in een klein weitje lopen.


We komen uit de Betuwe, de fruitregio van Nederland.



Natuurlijk ook een ritje over de dijk, in dit geval langs de rivier de Waal.



Bij ons in Zweden had het weer lekker bijgeregend na de droge periode in april, maar hier duidelijk niet/veel minder.


De kerk van Dodewaard, waar mijn zusje woont.



Vroeger alleen weilanden in de uiterwaarden, nu worden er steeds meer 'natuurgebieden' aangelegd.



 
Nijmegen aan de overkant, waar dochter is geboren.


En weer terug naar het huis waar ik opgroeide, met de heerlijke boomgaard. Wat heb ik daar veel gespeeld, maar ook geholpen met fruit plukken en snoeihout oprapen en zo.






Mispels voor wie nog weet wat dat zijn.


Fijn om weer even op het Nederlandse platteland te zijn, familie/vrienden/oud-collega's/oud-cliënten te bezoeken, te luisteren naar de kwakende kikkertjes, het geluid van mijn jeugd... klinkt wel heel sentimenteel he. Nee, het is gewoon even genieten, en gek dat ook onbekende mensen Nederlands praten ha ha. Komend weekend nog een keer een serie Nederlandse foto's, en dan weer gewoon Zweeds. Moet er nog even op studeren hoe ik die typisch Nederlandse dingen als dijken en uiterwaarden en zo in het Zweeds vertaal ;-)

1 opmerking:

  1. Fijn om toch weer even in Nederland te zijn! Ja, het is hier ook mooi, maar toch...
    Onze zoon is momenteel met een camper naar Noorwegen en ik krijg zulke prachtige foto's! Daar moet ik toch ook eens gaan kijken.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!