zaterdag 22 juni 2019

Fotoblogje / Midsommar


Ik ga toch echt niet zo vroeg naar bed, maar het is niet eens helemaal donker als ik naar bed ga, en om 4 uur komt de zon al weer op. Korte nachtjes nu, en lange dagen, vandaar het Midsommar feest op de langste dag (nou ja, op het weekend daar het dichtst bij).


Hier dochters midsommar-krans die ze op school had gekregen/gemaakt donderdag, ik zag 'm de volgende ochtend pas, omdat ik avonddienst had gehad. Vrijdag waren we allemaal vrij vanwege Midsommarafton. Voor ons de eerste keer... hoe gaan we dat nu weer vieren? De ochtend hebben we gewoon lekker thuis geklust, was lekker weer zonder te warm te zijn. En ik heb nog een rondje tuinfoto's gemaakt.










Om drie uur was er een Midsommar viering in Sandvik, dat is al een prachtige locatie aan het Fegen-meer, dus dat wilden we wel eens meemaken. Dochter wilde nog niet meedansen, alleen kijken, dus je hoeft ons niet te zoeken ;-)




Ze wilde wel even poseren bij de majstäng/midsommarstäng. Op foto's uit een paar provincies hoger zie je altijd veel klederdracht, hier was het beperkt tot een enkeling. Toch leuk om te zien.



Thuis aten we een lekker bordje andijviestamppot. Andijvie kennen ze hier niet, gelukkig had ik een zakje zaad in een verjaardagskaart gekregen, dus kon ik ze lekker zelf verbouwen. Ik had nog net genoeg, de avond/ochtend ervoor hebben de reeën de andijvie ontdekt en was m'n rijtje ineens gehalveerd... oeps. Wel gek dat ze alleen dat hebben gegeven en de (tijdens onze afwezigheid geschoten) sla lieten staan.


Met Midsommar hoort ook af en toe een fel buitje, en inderdaad, in de avond begon het ineens te regenen, met kort daarop de zon weer tevoorschijn. Dat leverde een prachtige regenboog op. Foto iets ongelukkig gemaakt, zat met de kat op schoot eigenlijk, met de rug naar het raam...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!