dinsdag 21 november 2017

Nieuwe outfit voor Poppie


Dl is intussen 3 jaar (in juli geworden) en speelde de laatste maanden vaker met Poppie die ik al weer 2 jaar geleden voor haar maakte naar het patroon van Septemberspring. Ook vindt ze het nu leuker om setjes kleren bij elkaar te zoeken en dat dan aan te trekken, het liefst elke dag een 'schoon' setje. Tijd om weer eens lekker aan de slag te gaan met het maken van kleertjes en spulletjes voor Poppie.


De slofjes had ik al eens gemaakt in crème, nu dezelfde (met een iets ander bloemetje op de bovenkant) in het blauw. Het patroontje hoort bij het basispatroon van Poppie van Septemberspring. Toen kocht ik ook het patroonblad met Nostalgisch ondergoed, hemdje en broekje breide ik toen in hetzelfde crème, maar het overslaghemdje was er niet meer van gekomen, dus die was nu eerst aan de beurt. Grappig om blauw van mijn hand te zien, maar dl houdt dus wel van blauw. Het rokje was gewoon een restje stof, naadje achter, zoompje en tunneltje voor elastiek en klaar. Van Blomsterstuga kocht ik een tijdje terug al weer het digitale tijdschrift Poppen en die spullen zijn ook goed geschikt voor Poppie. Het idee voor de haarband en het patroon van het rugtasje komen daar vandaan. En ssst... niet verklappen, maar het zou heel goed kunnen zijn dat dl meer spulletjes en kleertjes gaat vinden in haar schoen in de komende periode...


Mocht je willen zien wat ik eerder voor Poppie maakte en over het proces van Poppie zelf, klik dan op het label Poppie. Dan vind je alle eerder berichtjes erover snel terug.

Voor meer poppennieuws op deze dinsdag poppendag, kijk bij (ik zag bij de Breimeisjes een iets ander lijstje, en deze keer neem ik die maar over):

Ria
Rita,
Sandra  en
Tineke!

4 opmerkingen:

  1. wat een leuke outfit heb je voor Poppie gemaakt. Dank voor de tips van de patronen.

    Ik ben weer terug met schrijven voor poppendag.
    Liefs,
    Mariam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk! Ja, mij moeder heeft vroeger voor mij ook veel poppenkleertjes gemaakt!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk dat je dochter Poppie her ontdekt heeft en wij genieten ondertussen fijn mee, met alle nieuwe kleertjes die je voor haar maakt. Ik laat het maar niet aan Julia zien, want dan wil ze natuurlijk ook iets nieuws ;) Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat lijkt me toch zò leuk als je dochter zo graag met Poppie speelt en dat je zelf allerlei kleertjes ervoor maakt!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!