woensdag 25 juli 2012

Zomerhoedje


Van het vestje dat ik laatst breide, hield ik 3 hele en 2 aangebroken bollen over. Kennelijk brei ik vrij losjes, waardoor ik altijd garen overhoud. Als je wol koopt voor een speciaal project, adviseren ze in de winkel vaak een bol extra te nemen, maar daar ben ik mee gestopt, ik houd toch altijd over.

Na een avondje alleen thuis, speurend op internet (incluis mijn favoriet voor zulke missies: Ravelry), kwam ik op dit patroon van een hoedje: de 'Pastel Colored Nep Hat'.

Dus van 't weekend gelijk ijverig aan de slag. Het patroon is geschreven voor een hoofd van 56 cm omtrek, tja, mijn hoofd is wel een maatje groter ja, maar doordat ik ook losjes haak, paste de rand (daar begint dit patroon) perfect.


Dus lekker door haken, het patroon volgen en al rap was daar:


Ja, eh... leuk hoor, maar ik was even vergeten dat niet alleen de omtrek van belang is bij een hoedje... Deze paste mij dus als gegoten .... als ik een keppeltje had willen haken....

Dus maandagochtend het weer uitgetrokken tot de rand en daarboven opnieuw begonnen met een paar extra randen stokjes, en ook tussen de voorgeschreven minderingen extra rijen stokjes. Na zo'n beetje elke ronde even passen en zowaar...


Nu alleen nog de draadjes instoppen, maar het is me te warm om steeds heen en weer te kleppen naar binnen, waar de naald ligt. Laat die warmte maar mooi buiten blijven. Al wordt het buiten nu toch ook wel érg warm. De thermometer geeft hier achter het huis in de schaduw intussen 33 graden aan... iets teveel voor mij!

En nu heb ik nog 2 bollen garen over en een paar restjes... maar nu toch eerst maar weer wat andere dingen! Of misschien wel gewoon lekker zitten lezen...

Wil je zien wat anderen doen op deze warme woensdag, kijk dan op Esther's Blog!

4 opmerkingen:

  1. wat een schattig hoeje. Het staat je goed hoor

    groet, Lilly

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi! Handig als je zo je restjes wol kunt gebruiken. Dit is ook een kleur die je overal bij kunt dragen en eventueel nog kunt versieren met een kleurig bloemetje oid.

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wonderful hat! Wish I could crochet, but I am all thumbs! lol

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!