vrijdag 2 maart 2012

Kaarten uit de oude doos


Eigenlijk doe ik het nu maar zelden meer, maar er was een tijd dat ik veel kaarten maakte. Hier een paar fotootjes uit die kaartendoos. Deze zijn geborduurd alle drie. Die groene kaarten - oef, dat kan wel meer dan 10 jaar geleden zijn dat ik die maakte!


Hier een rijtje diverse technieken, borduren op papier, theezakjes, shadowpainting en 3d knippen met zo'n geprikte rand. Ik heb daar later ook kantklosprikkings voor gebruikt.

En dan hier nog een paar met encaustic art, dat is met gekleurde was dat je met de strijkbout vloeibaar maakt en op een kaart aanbrengt (wel speciaal karton, zodat de was erop blijft liggen en niet opgezogen wordt). Mijn zusje was hier heel fanatiek mee, en ik wilde dat ook wel eens proberen:

2 opmerkingen:

  1. prachtige kaarten, die kaart met fles heb ik ook al eens gemaakt

    veel borduurplezier

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beste Corina, misschien niet helemaal een reactie op je blogje, maar ik moet even kennismaken. Ik herken nl. heel veel van mij in jou en dat is zo leuk om te zien. Ik heb ook, maar dat is dan alweer wat langer geleden, alle handwerktechnieken geprobeerd die ik kon vinden, van kantklossen tot frivolité en breien, naaien, haken etc. etc. Tot mijn grote gezin (ik heb nu 9 kinderen) daar een eind aan maakte. Tot voor kort, toen heb ik de breinaalden weer opgepakt en ben begonnen met het ontwerpen van interieurdecoraties. Misschien vind je het leuk om eens te komen buurten op decoratiefbreien.blogspot.com? In elk geval heel veel succes verder met al jouw projecten!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!