zondag 11 maart 2012

3e Zondag van de 40-dagentijd


Deze zondag ging het over het verhaal van de tempelreiniging. Jezus komt in Jeruzalem in de tempel en verjaagt de handelaars en geldwisselaars. In het midden van de cirkel staat nog altijd het gaffelkruis. Eromheen zie je allerlei dingen die je afhouden van de kern, mobiele telefoon, geld, volle agenda's... we zijn er zo druk mee, terwijl het daar helemaal niet om gaat in het leven!

Die van vorige week ben ik vergeten te fotograferen, gelukkig is me wel een foto beloofd door iemand anders. Het stuk van vorige week heb ik wel voor mezelf thuis ook gemaakt:


Paars is nog steeds de kleur van inkeer, hier heb ik een zijden sjaal gebruikt, die ik ooit eens zelf verfde en erop gevilt heb. Het verhaal van vorige week zondag was het verhaal van de verheerlijking op de berg, waar Jezus versterkt werd door Mozes en Elia (vandaar 3 witte stenen). De sneeuwklokjes symboliseren 'hoop' en de wolk (van wol met zijde) staat voor de aanwezigheid van God, wel aanwezig, maar tegelijk verborgen.

1 opmerking:

  1. Ik vind de tafeldecoraties in kerken en thuis die er op steeds meer blogs verschijnen erg mooi, de uitleg maakt duidelijk en de symboliek erg mooi.
    Groetjes, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!