maandag 12 augustus 2024

Week 32 deel 1 Elanden, meren, natuur en tuin


Maandagavond ging ik elanden spotten met een vriendin. Al snel zagen we deze mamma met haar tweeling. Zo gaaf, we hebben een hele tijd staan kijken.


Later zagen we pappa eland ook nog met z'n enorme gewei, maar toen was het intussen te donker voor een foto. Een vos zagen we ook nog jagen, interessant om te zien.

Nog een paar van vorig weekend...



En dan zijn we weer bij de maandag, was een mooie avond met nevel. Hieronder zie je de vos bij het hekje, jammer dat de camera zo verkleint...

Dinsdag 

 

Even een kleine picknick onderweg, bij Mjälahult.

De laagste midsommar paal die ik ooit heb gezien.









En dan nog een rondje tuin.


Blij met hoe het roodbladige struikje bij het dak kleurt. En natuurlijk de mooie pluimhorstensia's



De appelboom (Elstar) moesten we ondersteunen... Beetje veel appels aan zo'n kleine boom.




Ik hoop altijd op van die donkerrode stokrozen, maar goed, het was best lastig om ze aan de gang te krijgen, dus ik ben al lang blij dat het gelukt is om stokrozen in de tuin te hebben.

Woensdag...




Te warm om te klussen...



Bij Hällabäck...

Buien op komst...




Kraanvogels.




Daar vliegen ze weg, onder luid protest.


2 opmerkingen:

  1. Wat een mooie foto's!. Heel bijzonder om die elanden familie te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heb ik weer genoten van al die mooie foto's. Zo heerlijk al die ruimte en rust.
    Groeten
    marga

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!