woensdag 1 april 2020

International Tatting Day


Oftewel Internationale Frivolité dag. Natuurlijk zijn grapjes ook leuk op 1 april, maar er moet toch ook een beetje frivolité gedaan worden. Ik heb ronde 9 afgemaakt van het kleedje van Tat-a-Renda, maar ook nog wat kleine dingetjes gemaakt.


Dochter en ik waren bezig met een paastak, en net als voor kerst probeer ik toch wel elk jaar iets te maken, dit keer een leuk mandje, naar een patroon van Sharon Albers, dat ik HIER vond.


Er staan nog wat variatietips bij, en nu ik net het geel heb afgeknipt van het kleedje, denk ik dat ik nog een gele ga maken, maar dan een beetje anders. Het patroontje zou klein worden, dus ik heb deze bruine gemaakt met haakkatoen 8/4 en een frivolité naald, ging prima zoals je ziet. In principe kun je elk garen gebruiken voor frivolité als het maar (redelijk) glad is en niet rekt.


Dochter versierde nog wat kartonnen eitjes, en intussen heeft ze ook konijnengezichtjes getekend die ik voor haar uitgeknipt heb. Dus ik moet al weer een nieuwe foto maken ;-)

Veel frivolitéplezier nog vanavond!

2 opmerkingen:

  1. Your doily is very beautiful!!! :)
    Great little basket!! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik blijf je frivolite kleedje net toveren vinden. Heel bijzonder. En je zou het door al het gedoe bijna vergeten dat het bijna Pasen is. Ik ga nog eens op jacht naar Paastakken.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!