zondag 4 december 2016

Zweedse vest af


In onze vakantie in Zweden in augustus kocht ik garen met een patroon voor een vest, waar ik gelijk verliefd op werd toen ik het zag in de etalage in Ulricehamn. Het patroon was in het Deens of in het Zweeds. dus ik koos maar Zweeds ha ha. Gelukkig was het niet al te moeilijk en legde de dame in de winkel het nog een beetje uit in het Engels.


Het patroon is van Onion Knits (uit Denemarken), net als het garen, dat 70% biologische wol bevat en 30% brandnetelvezels. Het garen is heerlijk zacht, het was fijn om ermee te breien en het is ook fijn om het vest nu te dragen. Ik gebruikte 5 kleuren, net als het origineel, maar ik zocht ze zelf bij elkaar.


Het hele vest is gebreid in dubbele gerstekorrel. Eerst van mouw naar mouw, dan de brede kraag. Die aan het rugdeel genaaid, en toen steken opgenomen voor de smalle kraag aan de andere kant. Nog een afwerkrandje erlangs, en klaar.


Het grappige is dat je het vest ook ondersteboven kunt dragen, zoals je ziet op de foto's. Ik ben heel blij met m'n heerlijke vest!


2 opmerkingen:

  1. Beautiful sweater, love the stripes and colors too!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Inderdaad, je draagt hem op twee manieren! Nog nooit gezien... Maar wat staat het vest je goed en wat een warme kleuren heb je gekozen!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!