maandag 8 juli 2013

Moestuin Maandag


Tja, ik houd nu eenmaal van rood in de tuin, en dit hoekje, met rode rozen (st. Pauls), rode leeuwbekken en rode petunia's is momenteel een favoriet hoekje. Oh, dat is geen moestuin hè...


Goed, hier komt een klein komkommertje aan. Op de achtergrond zie je een honingbes, hij bloeide redelijk maar er zit nu nog maar 1 besje aan. Ik hoop wel dat die aanrijpt - ik ben zo benieuwd!


De kaki heeft nu ook een aantal beginnende vruchten, vorig jaar waren ze nog kleiner toen ze eraf vielen, dus wie weet zijn ze nu dat stadium voorbij en zou er iets eetbaars van moeten komen...


Eh... dit is natuurlijk ook geen moestuin, maar het bloeit zo mooi... In mijn tuin zijn de grenzen trouwens toch niet zo scherp, er is wel een stuk voor de moestuin bestemd, maar daarin groeien (al dan niet gepland) ook bloemen, en in de bloementuin staan verschillende fruitstruikjes.


En dit komkommerkruid heeft zichzelf in dezelfde rode bak genesteld als op de eerste foto. Hoort niet, maar kleurt er wel, dus hij mag blijven. De bloemetjes smaken naar komkommer en staan zo leuk in een salade.


Ondanks dat ik de munt flink gekortwiekt had, was er nog genoeg voor een pot thee, heerlijk die Marokkaanse munt met dit warme weer! Ik had de pot al een eind leeg gedronken voor ik eraan dacht een foto te maken...

En ook al heb ik nog bergen werk te verzetten in de tuin, dit is waar ik zo van geniet, gewoon een schaaltje yoghurt uit de keuken mee naar buiten, handje vol fruit bij elkaar scharrelen - en smullen maar!


Moestuin Maandag is een initiatief van Helena, van het blog Hollandse Klei. Kijk daar voor nog meer moestuin verhalen.

5 opmerkingen:

  1. Lekker die vruchtjes in je schaaltje yoghurt! En nee de grenzen zijn niet scherp, ik hou ook van alle planten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Spannend een kaki. Mooi dat rood! Veel mensen vermijden die kleur vaak...net als geel. Toch jammer. Fijn al fruitoogst!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk ziet het er uit en dan bedoel ik niet alleen de yoghurt met fruit. Fijne dag,

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het ziet er allemaal mooi uit, ben benieuwd naar de verdere ontwikkeling van de kaki.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je tuintje ziet er gezellig uit Corina! Ook bij mij staan de bloemen en de moestuin een beetje door elkaar heen en dat blijkt eigenlijk goed te gaan, de planten doen het beter zo heb ik de indruk! Ik wist niet dat een kaki hier ook gedijde, lekker fruit is dat, hmmm!
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!