maandag 1 juli 2013

Moestuin Maandag


Hier de eerste framboos, ik heb gele, die eigenlijk herftframbozen heten te zijn. Ze doen het nu al, en aan het eind van het seizoen vaak nog een keer, en dan nog uitbundiger dan nu.


De aardbeien gaan nog steeds fantastisch, om de paar dagen kan ik een heel emmertje vol plukken.


De josta bessen beginnen te kleuren. Ze hebben nog wel wat zon nodig om lekker zoet te worden, maar dat lijkt wel te gaan lukken de komende dagen.


Het courgetteplantje dat ik laatst kocht (m'n zaadjes bleken op te zijn) is goed aangeslagen. En ja, je ziet het goed, het onkruid groeit ook fantastisch - ahem.


yep, dit hoort natuurlijk helemaal niet in de tuin, maar stiekem vind ik het wel heel erg mooi, eigenlijk...


Net zo min als dat dit helemaal hoort, maar ik kan het niet over m'n hart verkrijgen die leeuwbekken weg te halen uit de moestuin. Ze kleuren zo mooi bij de roodachtige takken van de Japanse wijnbes... en nu de braam die ik toch steeds probeer te verwijderen is gaan bloeien - nu wacht ik toch liever eerst de vruchten af voor ik 'm weer weghaal... vast niet verstandig, maar wel lekker straks...

Ik ben dus niet van het strakke tuinieren en de vakjes en zo, soms een beetje te chaotisch, en soms kan ik het onkruid niet voor blijven... en toch blijf ik stug genieten van mijn tuin en wat daar allemaal te beleven is aan kleuren, geuren en smaken.

Moestuin Maandag is een initiatief van Helena.

8 opmerkingen:

  1. Het was leuk om even met je mee te kijken. Het ziet er mooi uit met die bessenstruiken, fijn om die in eigen tuin te kunnen plukken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk emmers vol aardbeien! Prachtige distel hoor :). Ik verwijder ook niet alle aanwaaiers en heb moeite met uitdunnen ;). Ben nieuwsgierig naar de smaak van de jostabes.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De framboos ziet er heerlijk uit, wat is het toch leuk om uit eigen tuin te kunnen oogsten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je tuin staat er schitterend bij wij hebben gisteren de eerst 5 aardbeien geplukt en lekker dat ze zijn
    Fijne handwerkweek groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is heel wat anders als bij ons ;-) maar het is wel prachtig als alles begint te bloeien. En die aardbeitjes waren heerlijk!
    Gr linda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie frambozen bij mij beginnen ze ook te groeien voor het eerst zo leuk om te zien, ook de aardbeien doen het goed. Mooie tuin heb je met veel lekkers.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je hebt een heerlijke tuin, lekker eigenwijs, laat jij maar lekker groeien wat mooi is! Bedankt voor het kijkje in de tuin.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dan kunnen we elkaar 'n handje geven Corina,ook ik ben dol op de wat wildere tuintjes en kan onkruid wat gaat bloeien moeilijk verwijderen.
    Heerlijk dat jullie kunnen snoepen uit eigen tuin!!!

    Wij waren vanmiddag met kleinkinderen in bloemenpluktuin hier paar dorpjes verderop,zo'n leuke compacte zomer boeketjes geplukt,heb ze in oud klein zinken emmertje staan op tafel,kan er mijn ogen niet vanaf houden.
    Zal er morgen bij daglicht wel foto's van maken en bloggen.

    De paarse bloem in jou tuin is dat een distel,artisjok soort?
    Zag vandaag in die pluktuin iets wat er op lijkt in het geel,ben even gaan Google en lees:Centaurea macrocephala is een uit de kluiten gewassen korenbloem, ook bekend als gele korenbloem of Armeense korenbloem. De plant maakt vanuit de basis stijf opgaande onvertakte stengels tot ongeveer 120 cm hoog waarop de eindstandige bloemen verschijnen. Het uit schutbladen bestaande omwindsel van de bloem ziet eruit als een glimmend geweven mandje, en de hele bloem doet denken aan een gele distel of artisjok.
    Ken jij die bloem?
    Ze staat heerlijk zonnig in het zomerse boeketje.

    Geniet en smul van je knusse tuintje en het gezonde lekkers wat het geeft!!!
    Liefs,Ger

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!