woensdag 3 oktober 2012

WOW: knitting


Eindelijk ben ik dan gestart met de Zweedse col. Ik bleek door m'n draadjes heen te zijn van de rondbreinaaldenset. Gelukkig verkopen ze die in het Hobbyhoekje in Huissen ook, dus daar heb ik een extra draad gehaald, een verlengset en een paar extra naaldpunten - ik kan er weer even tegen!

Het idee voor dit breiwerk zag ik in de wolwinkel in Karlshamn. Het idee is op zich heel simpel, maar het kostte me wel enige moeite en een paar keer uithalen om weer uit te vogelen hoe het gaat. Eindelijk lijkt ie op de versie die ik in Zweden zag. Het garen is super (Jarbo), werkt erg prettig, en is spiegelend geverfd. De kleuren die je nu ziet gaan nog veranderen naar wit en gaat dan weer terug via groen naar bruin. Er gaat nog wel behoorlijk wat overblijven, dus daar moet ik weer wat mee verzinnen...


Als ik genoeg tijd heb om te breien, dan brei ik aan de Lavinia, het tweede patroon schiet al op. Ik wil hierbij alleen volledige rondjes breien, zodat ik bij kan houden waar ik gebleven ben. Het andere breiwerk pak ik op als ik maar heel kort tijd heb om te breien, voor dat patroon is het niet van belang waar ik ben in het rondje.

Wil je zien wat anderen maken op deze herfstige woensdag, kijk dan op Esther's Blog!

5 opmerkingen:

  1. Die col ziet er veelbelovend uit, doorbreien Corina, we want more!
    Je Lavinia wordt prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Love the color! looks so warm and soft.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ziet er best ingewikkeld uit, vooral als je vanuit het zweeds werkt

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fabulous knitting, Ohhhh so many hours there and so little done??????? It will be beautiful. Cheers Glenda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ja die col ziet er goed uit.
    Met de lavinia kom je ook al aardig vooraan,een mooi stuk

    groetjes, Lilly

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!