vrijdag 19 oktober 2012

Frivolité in Handwerken Zonder Grenzen


En niet zomaar frivolité, maar deze keer door mij ontworpen en gemaakt. Deze vraag van de redactie van Handwerken Zonder Grenzen kreeg ik van de zomer, dus ik zat in augustus buiten in de zon kerstballen te maken. Leuk dat ik het nu eindelijk ook hier kan laten zien!


Dit was de eerste foto, binnen gemaakt, na deze foto heb ik het kant nog natgemaakt en in vorm getrokken, waardoor het strakker om de kerstbal viel.


Hetzelfde kantje op een doorzichtige (glazen) bal. Het handige van deze kerstbalrokjes is dat ze niet vast zitten aan een bal, dus je kunt variëren met de kleur bal eronder.


Hier dan met een oudgouden bal eronder.


Ik maakte ook nog een variatie op dit patroon met ander garen, en andere plaatsing van kralen. Voor alle ballen heb ik Altin Basak 50 gebruikt, intussen is dit Turkse garen in Nederland niet meer verkrijgbaar. Waarschijnlijk is Lizbeth 40 een prima vervanger, helaas heb ik dat zelf niet in de kast liggen, anders zou ik het nog even uitproberen.


En een heel ander rokje op een kleinere kerstbal. Eigenlijk had ik deze gemaakt voor een zilveren bal, maar dat bleek onmogelijk te fotograferen zonder mezelf in de bal gespiegeld terug te zien...


De patronen van deze kerstbalrokjes zijn gepubliceerd in Handwerken Zonder Grenzen no. 173, klik hier voor een samenvatting wat er in dat nummer te zien is. Ik had dan wel zelf alles aangeleverd, ik was toch aangenaam verrast hoe het eruit ziet in gedrukte versie:


14 opmerkingen:

  1. He Corina, wat gaaf om je eigen gemaakte kerstbaldecoratie in een heus tijdschrift te zien! Daar mag je wel trots op zijn. Toevallig kreeg ik vd week weer een taarttijdschrift met 4 boekrecensies van mezelf, voelt heel leuk he!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gaaf Corina!! Hartelijk gefeliciteerd! Het ziet er werkelijk prachtig uit. :)
    Ik zal kijken of HZG morgen hier eindelijk in de winkel ligt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. super om mee te werken aan Handwerken zonder Grenzen!
    De "rokjes" zijn prachtig. Jammer dat ik dit nog steeds niet kan...
    Maar bewonderen wat anderen maken is ook heel leuk :)

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind ze prachtig om te zien, wat kun jij dat "fijne" handwerk toch goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nog nooit heb ik zulke mooie kerstballen gezien. Ik houd van kant, maar dit slaat alles. Práchtig!! Gefeliciteerd met je artikel in de HzG. Je mag supertrots zijn op het resultaat en deze publicatie.
    Groetjes, Catherine.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat geweldig dat je in het blad staat. Maar de rokjes zijn waanzinnig mooi. Laat ik nou allemaal van dat soort kerst ballen hebben en die rokjes er op zou het toch zo sjiek maken. Dit jaar zal het niet meer lukken, maar ik weet hoe ik de komende jaren mijn ballen kan opknappen. TOP dank je wel voor dit prachtige voorbeeld

    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat geweldig mooi, ik heb ze in het echt mogen bewonderen toen ik bij je was en dan nu in de HzG met patroon van jouw hand.... joh! Wat fantastisch! Van harte gefeliciteerd met dit heugelijk feit!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig! Wat een smaakvol verzorgd artikel met schitterende foto's. De foto's doen niet onder voor de werkelijke creaties, die ik in het echt heb mogen bewonderen! Gefeliciteerd, zoals ik al zei, ik ben trots op je :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh Corina, wat een geweldig artikel is dit geworden.
    Een dikke felicitatie voor jou, want wat ziet het er netjes verzorgd en duidelijk uit.
    Knap werk meissie, je hebt alle eer verdiend.
    Knuf Chrissie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wat leuk zeg dat de kerstbal in een tijdschrift staat.
    Ziet er ook schattig uit

    groetjes, Lilly

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Corina,
    Wow, dat is een hele eer om in zo'n super tijdschrift te staan met zulke prachtige creatie's.
    Mijn complimenten hoor, knap werk.
    Groetjes Rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Gefeliciteerd! Nog een excuus om HZG te kopen. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Congratulations on getting your work published
    Margaret

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!