vrijdag 15 januari 2010

Vroege voorjaarsboden


Heel voorzichtig trekt de sneeuw zich terug en worden de lijnen van de tuin weer zichtbaar en de paden beloopbaar zonder bang te hoeven zijn voor glijpartijen.


Op m'n ronde door de tuin ontdek ik de eerste lenteboden, zoals deze krokusjes die hun nog kleine blaadjes dapper door de sneeuw naar boven prikken.


En de katjes die heel voorzichtig zichtbaar worden.


De cyclaampjes die ik vorig jaar op een sneeuwklokjesfestival heb gekocht, beginnen nu ook te bloeien en het ene sneeuwklokje dat al vanaf december een knopje had, groeit nu ook weer wat. (Vraag me trouwens niet hoe die in die mand verzeild is geraakt, maar dat vind ik ook wel weer de charme van tuinieren, het onverwachte wat zomaar op kan duiken.)

1 opmerking:

  1. Prachtig die lente-boden!
    Hier ligt nog wat meer sneeuw. En daar geniet ik nog erg van. Maar die prille knopjes...

    groet, Gera

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!