zondag 20 oktober 2024

Week 42 herfst deel 1


Ik schreef vorige week al dat we terug uit Nederland 'fast forward' de herfst in gingen, dus bereid je maar voor op een blog vol herfst foto's!

Maandag was het nog bewolkt.

Een paar laatste stokrozen...

Een amaryllis bol die er niet zo levenslustig uit zag, moest de zomer buiten door brengen. Toen ik m naar binnen haalde, bleek er een knop in te zitten.


Avondwandeling met hond. De zon gaat al beduidend vroeger onder.







Dinsdag was het stralend weer. Dan is de esdoorn nog extra mooi.



Woensdag begon met mist.


Daarna weer mooi. Ik was in Gryteryd om een lezing te geven over diaconie, het sociale werk van de kerk.




De tomaten die ik groen naar binnen had gehaald voor de vorst, zijn in de vensterbank mooi rood geworden.



Ik was vroeg in het voorjaar begonnen met deze bak waarin je plantjes kunt kweken op water met voedingsstoffen. Dat ging goed. Alleen moet je zaadjes wel voor kweken tot een fatsoenlijk plantje voor die erin kan.
Al jaren zet ik de stronkjes van prei en andere groenten in een schaaltje water, dan lopen ze weer uit en kunnen we er extra van eten. Meestal als er flink wat wortels aan zitten zet ik ze buiten. Maar nu deze preitjes wortels hadden gekregen, vroor het. Dus bij wijze van experiment zette ik ze in m'n waterbak. En dat was een goed idee, ze groeien super. Ook het restje gekochte sla doet het super. 




Al een paar jaar geleden gekregen en een van de twee lampjes doet het zowaar nog.

Wat denken jullie, kunnen jullie nog meer herfst foto's aan? Ik heb nog een mooie serie uit Sandvik...

4 opmerkingen:

  1. Kom maar op hoor! Ik vind de foto's erg mooi! Dankjewel voor het delen van deze prachtige.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik geniet altijd van jou mooie foto's uit Zweden.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik kijk al uit naar nog meer herfstfoto's, vind ze prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik geniet van jouw foto's uit Zweden. Maakt niet uit welk seizoen het is!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!